Pracoviště krizového řízení statutárního města České Budějovice je součástí odboru Kanceláře primátora.
Seznam pracovníků krizového řízení.
Činnost pracoviště:
Samostatná působnost
-
fungování krizového pracoviště města České Budějovice,
-
zajišťuje činnost Bezpečnostní rady města České Budějovice a její součinnost s ostatními obcemi, které jsou v působnosti obce s rozšířenou působností,
-
organizuje činnosti Krizového štábu města České Budějovice,
-
příprava podkladů pro jednání Bezpečnostní rady a Krizového štábu statutárního města České Budějovice,
-
evidenci materiálu humanitární pomoci a darů v souvislosti s řešením mimořádných událostí a krizových stavů dle zákona č. 240/2000 Sb.,
-
zabezpečení pravidelné údržby vodních děl v rámci protipovodňové ochrany,
-
organizuje součinnost v oblasti krizového řízení mezi obecními úřady a dalšími institucemi a poskytuje jim metodickou pomoc,
-
zabezpečení systému včasného informování a varování obyvatel (VISO, infokanál),
-
zajišťuje podle pokynů primátora a tajemníka MM další výkon činností.
Přenesená působnost
-
řízení, kontrolu a odpovědnost za správný výkon státní správy v určeném rozsahu a požadované kvalitě,
-
výkon funkce tajemníka Bezpečnostní rady a Krizového štábu statutárního města České Budějovice,
-
výkon funkce tajemníka Povodňové komise statutárního města České Budějovice,
-
ve spolupráci s Hasičským záchranným sborem kraje se podílí na výkonu kontroly orgánů krizového řízení obcí ve správním obvodu obce s rozšířenou působností,
-
dle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení (krizový zákon), včetně příslušných prováděcích vyhlášek zabezpečuje zejména:
-
zajišťuje připravenost města i správního obvodu obce s rozšířenou působností na řešení mimořádných událostí a krizových situací,
-
poskytování podkladů a informací potřebných ke zpracování krizového plánu obce s rozšířenou působností,
-
plnění úkolů stanovených krizovým plánem obce s rozšířenou působností při přípravě na krizové situace a jejich řešení,
-
vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob krizových stavů,
-
přípravu podkladů pro plnění úkolů stanovených starostovi obce tímto zákonem;
-
dle zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému:
-
zajišťuje připravenost správního obvodu obecního úřadu obce s rozšířenou působností na mimořádné události, provádění záchranných a likvidačních prací a ochranu obyvatelstva,
-
podílí se s hasičským záchranným sborem kraje na plnění úkolů:
-
při provádění záchranných a likvidačních prací stanovené Ministerstvem vnitra,
-
organizuje součinnost mezi obecním úřadem obce s rozšířenou působností a územními správními úřady s působností v jeho správním obvodu a ostatními obcemi,
-
spolupracuje při zpracování vnějšího havarijního plánu a při koordinovaném řešení mimořádné události s krajským úřadem, pokud zóna havarijního plánování přesahuje území správního obvodu obecního úřadu obce s rozšířenou působností,
-
zajišťuje havarijní připravenost stanovenou havarijním plánem kraje a vnějšími havarijními plány a ověřuje ji cvičeními;
-
organizuje přípravu obce na mimořádné události,
-
podílí se na provádění záchranných a likvidačních prací s integrovaným záchranným systémem,
-
zajišťuje varování, evakuaci a ukrytí osob před hrozícím nebezpečím,
-
podle rozhodnutí primátora města využití připravených krizových opatření k provádění záchranných a likvidačních prací při řešení mimořádné události;
-
dle zákona 241/2000 Sb., o hospodářských opatřeních pro krizové stavy:
-
podíl na zajištění připravenosti správního obvodu obce s rozšířenou působností v systému hospodářských opatření pro krizové stavy,
-
zpracování plánu nezbytných dodávek obce s rozšířenou působností,
-
plnění úkolů uložených krajským úřadem,
-
zajišťování činností umožňující přijetí regulačních opatření;
-
dle zákona č. 219/1999 Sb., o ozbrojených silách České republiky:
-
součinnost s armádou v souvislosti s vyžadováním a použitím armády k provádění záchranných prací, odstraňování jiného hrozícího nebezpečí, včetně využití pro humanitární úkoly a agendu s tím spojenou;
-
dle zákona č. 222/1992 Sb., o zajišťování obrany České republiky:
-
provádějí výběr a evidenci vhodných věcných prostředků pro potřeby zajišťování obrany státu za stavu ohrožení státu nebo válečného stavu,
-
zpracovává dílčí plán obrany obce s rozšířenou působností,
-
výběr a povolání fyzických osob k pracovním výpomocím nebo k pracovním povinnostem pro potřeby zajišťování obrany státu za stavu ohrožení státu a válečného stavu,
-
vzájemnou spolupráci s ústředními a ostatními správními úřady, orgány krajů a orgány obcí při plnění úkolů spojených se zajišťováním obrany státu;
-
dle zákona č. 585/2004 Sb., o branné povinnosti a jejím zajišťování (branný zákon):
-
agendu spojenou se zprošťováním mimořádné služby,
-
spolupráci s Krajským vojenským velitelstvím při vedení vojenské evidence,
-
materiální přípravu odvodního řízení a účastní se odvodů v odvodní komisi;
-
dle zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon):
-
zpracování a aktualizace povodňového plánu města České Budějovice,
-
provádění povodňových prohlídek,
-
zabezpečení hlásné povodňové a hlídkové služby,
-
informování o nebezpečí a průběhu povodně povodňové orgány obcí správního obvodu, orgány sousedních obcí s rozšířenou působností, příslušné správce povodí a Český hydrometeorologický ústav a Hasičský záchranný sbor ČR,
-
příprava na povodňové situace, řízení, organizace a kontrola všech příslušných činností v průběhu povodně a v období následujícím bezprostředně po povodni;
-
dle zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti:
-
plnění úkolů v oblasti utajovaných informací v souladu se zákonem, prováděcími předpisy a pokyny statutárního orgánu,
-
vedoucí oddělení krizového řízení zabezpečuje v souladu se zákonem funkci bezpečnostního ředitele.
Stránka byla upravena uživatelem Milena Šťastná, 15. 7. 2024.